Akvarel – Bluebird

S počínajícím jarem se za okny stále více ozývají ptáci, kteří se vrátili z jižních krajů. Pojďme si spolu jednoho namalovat akvarelem.

Budete potřebovat:

  • akvarelový papír (např. tento papír)
  • mikrotužku (nebo tvrdší tužku např. 2B)
  • gumu
  • akvarelové barvy (používám White Nights)
  • kulatý štětec se špičkou č. 10 na plochy a č. 2 na detaily

Obrázek si předkreslíme tužkou. Nejraději používám mikrotužku a kreslím jen lehce, aby se tužka nevryla do papíru.

Na obrázek jsem použila barvy z tohoto vzorníku: umbra pálená, Marsova hnědá, černá, indická modř, sépie a kadmium žluté střední. Nemusíte mít všechny tyto barvy, například Marsova hnědá je podobná tomu, když smícháte umbru pálenou a sépii. Pokud nemáte ani sépii, můžete do umbry přidat trochu černé. Jde o to, abyste měli jednu hnědou, která je teplá a jednu, která je studená.

Bříško ptáčka jsem namočila vodou a nechala trochu vsáknout do papíru. Mezitím jsem si namalovala větev. Začínám vždy od nejsvětlejších odstínů a postupně používám tmavší tóny (umbra, Marsova hnědá, sépie). Bříško jsem začala malovat štětcem č.10 od krku umbrou a ve vlhkém podkladu se mi barva rozpíjela, takže vznikl dojem jemného a měkkého peří. Při horním a levém okraji je barva tmavší – postupně na tom budeme ještě pracovat.

Modrou část peříček jsem nejprve nabarvila zředěnou indickou modří a pak jsem ještě do vlhké barvy nanášela sytější odstín stejné barvy. Nechávala jsem viditelné tahy, které znázorňují konkrétní peříčka.

V této části se vracím k hlavě a štětcem č.2 naznačuji sytější indickou modří jednotlivá peříčka. Když barva trochu zavadne, celou hlavu přejedu vlhkým štětcem a trochu strukturu zjemním, ale stále musí být patrná. Zobák maluji černou – nejdříve řidším odstínem celý zobák a po chvilce spodní část sytější barvou. Pod zobáček nanesu trochu žluté.

Začínám prokreslovat peří (maluji stíny a hnědé okraje) sépií. Pokud je kresba moc ostrá, zjemním okraje vlhkým štětcem rozetřením do prostoru. Oko vybarvím černou a nechám bílý odlesk, díky kterému oko působí živě. Peříčka na bříšku jemně prokreslím řídkou umbrou. Přechod mezi modrým a hnědým peřím na bříšku zdůrazním sépií s černou.

Spodní část bříška namaluji stejně jako vrchní. To znamená navlhčit vodou a odspodu pouštím zředěnou černou barvu, kterou rozháním směrem nahoru.

Stejný postup udělám i na sněhu, který leží na větvi. Zde budu malovat jen stíny. Ta nejtmavší místa budou černá, ale je jich jen pár – jsou to jen 2-3 body.

Na spodní části bříška prokreslím zředěnou černou pár peříček. Efekt musí být hodně jemný. Pokud je výrazný, můžeme zase změkčit přejetím vlhkým štětcem.

Nohy vybarvím černou s vynecháním pár bílých míst, což jsou odlesky.

Posledním drobným a ne nezbytným detailem je nápis s názvem ptáčka.

Užijte volné dny k tvoření a vyzkoušejte si malování se mnou. Své obrázky mi můžete poslat e-mailem nebo je přidat do naší skupinky na Facebooku.

Karin Brůžková
Mou vášní je kreslení a malování. Ukazuji lidem, že tvorba není jen o tom, jestli mají talent, ale o tom, že vědí, jak na to. Pomáhám jim překonat obavy a objevit v sobě tvůrce. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře